En shopaholics bekännelser


En shopaholics bekännelser
Confessions of a shopaholic

Huvudroll:
Rebecca Bloomwood-Isla Fisher

..."Väskan-Gucci,men så värt det"-Rebecca Bloomwood
Rebecca är en tjej med lägenhet i ett toppkvarter i New York,en garderob resten av världens tjejer trånar efter och...
EN HIMLA MASSA KREDITSKULDER.
Hon bor tillsammans med hennes bästa vän,som gör allt för att hjälpa henne.
Rebecca har ett tråkigt jobb,som hon är väldigt trött på och hon tar extrajobb här och där för att försöka skrapa ihop nog för åtminstone månadens utgifter.
Hon söker ett jobb på en finanstidning,som ägs av en framgångsrik familj,för att hon senare ska kunna få ett jobb på familjens modetidning,som journalist.

Men på finanstidningen gör hon mer succé än vad hennes nya chef nånsin förväntade sig,eller vad hon själv förväntade sig.
Hon börjar skriva sin kolumn som undertecknas med "The girl with the green scarf" och lyfter tidningen från botten.

Kan Rebecca lämna sin glamourliv och återfå kontrollen över det hon egentligen vill?






Jag tyckte filmen var helt underbar. Man lär känna karaktären Rebecca väl och ser hennes brister och hennes bästa sidor.
Filmen är ju mest anpassad för tjejer,men jag tycker absolut att en kille passar för filmen. Visst,den baseras på shopping,om man bara läser en beskrivning av filmen,men när man ser den är det så mycket mer.
Jag grät faktiskt två gånger,vilket jag inte förväntade mig.
Men du ska förvänta dig mycket skratt och en rolig kväll på stan med tjejerna!

Betyg:4/5

//Christina

Kommentarer
Postat av: Joizan

Tror jag ska se den med Niki och Matilda :)

2009-04-11 @ 12:11:26
URL: http://joizan.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0