Chicago

Chicago


Att bli en stor stjärna,att få synas på varieté-scenen är Roxie Harts största dröm. Därför inleder hon en affär med Fred Casely som lovar henne att han ska göra henne till stjärna. 
Roxie får reda på att Fred ljugit och hon mördar honom,vilket gör att hon hamnar i fängelset. Där träffar hon även hennes idol Velma Kelly,som inte alls är så snäll som hon föreställt sig. I fängelset får hon hjälp av advokaten Billy Flynn att ta sig ut,advokaten som aldrig förlorat ett fall.
Men vad händer när Velma bestämmer sig för att ta tillbaka sin plats i huvudrubrikerna och vad händer när man blir för desperat efter kändisskapet? 

 

Uppträdande från Chicago:
 


Jag älskade filmen,jag älskar musiken,skådespelarna,dansen-ALLT. Musikaler är nått som jag alltid tyckt om,jag älskar glädjen och dramat.

Denna musikal hade allt och därför får den ett starkt betyg!

Betyg:4,5/5

//Christina

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0