Harry Potter och fången från Azkaban


Harry Potter and the prisioner from Azkaban
Tredje filmen i den världskända Harry Potter-serien
Trollkarlen Harry Potter beger sig för att börja ännu ett år på Howarts (Skolan för trollkonster) och får där reda på att en man,Sirius Black har rymt från trollkarlsfängelset Azkaban,för att döda Harry.
Därför patrulleras nu Howartz av de spöklikliga dementorerna,vakter sända från Azkaban.Men dementorerna verkar vilja ha död på Harry och hans nya lärare,och pappas före detta vän-Remus Lupin,lär Harry att besegra dementorerna.
Hagrids nya "husdjur"-Hippogriffen Vingfåle döms till döden,och Harry blir jätteledsen såklart.
Harry vill leta upp Sirius Black själv,döda honom.Men Rons pappa-Arthur Weasley får hon att lova att inte göra det.Men Harry tycker det är underligt,han känner ju inte Sirius Black ändå.Men tydligen,som man får veta,hade Sirius en del i spelet av Harrys föräldras död-James och Lily som dödades av Lord Voldemort.
Sirius har även en stark koppling till Harry-han är hans gudfar.

Men vad händer när historier ändras,var det verkligen Sirius som fårådde sina bästa vänner?



Jag gillar denna filmen minst av alla Harry Potter filmerna.Jag är väl egentligen inte nått större fan av dom överhuvudtaget men just denna är inte alls min stil.
Jag tycker att den är osammanhängande och tråkig fakiskt.
Så det blir ett lågt betyg.

Nämligen
2/5


//Christina

Kommentarer
Postat av: Julia

Jag ÄLSKAR alla harry potterfilmerna! :D

2009-04-17 @ 00:02:23
URL: http://jullantellstrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0