Ella den förtrollade



Ella den förtrollade

Filmen handlar om Ella av Frell som bor i ett magiskt land. Hennes gudmor Lucinda kommer för att ge henne en gåva, att alltid lyda. Gåvan är inte så bra enligt hennes mamma eftersom ella gör allt som alla säger åt henne, men Lucinda tar inte tillbaka gåvan.
Under flera år lever Ella med den här gåvan utan att någon annan än hennes mamma, pappa, Lucinda och hennes mammas bästa vän som bor med dem, vet om den.
Men när hennes mamma dör och ber henne att aldrig berätta om gåvan för någon gifter hennes pappa om sig med en rik kvinna som har två ondskefulla döttrar.
De kör med Ella och börjar märka att hon beter sig lite konstigt. När de listat ut hennes gåva så får de henne att stjäla och att vara dum mot sin ända vän. Ella blir förkrossad och ger sig av för att hitta Lucinda, i hopp om att hon tar tillbaka gåvan. Med sig får hon en bok av hennes mammas bästa vän som kan visa henne vart Lucinda är. På vägen möter hon den nyblivande kungen och de besöker pysslingstäder, tollskogen och jättebyar.
Men allt blir inte så lätt när den onskefulla kungen listar ut hennes gåva och ger henne ett uppdrag som hon inte kan göra, men som hon då måste eftersom hon alltid måste lyda.





Jag tycker att filmen var ganska bra, dock inte ngn av de bättre jag sett. Men den är mysig att se hemma på kvällen med kompisar och familj. Hela filmen blir så levande med alla färger och all magi och även om det är fantasy och mycket "övernaturligt" finns med, så är den bra gjord. Den bjuder på lite skratt, bland annat över hur roliga situationer det kan bli och över hur skådespelarna är. Vissa är för mkt, men det är väl tyspiskt för korkade prinsessor ;)
Jag tycker att Anne Hathaway är en otroligt bra skådespelare så det höjer betyget en aning. Jag tycker som sagt att filmen är bra, inte en av de bästa jag sett, men den är sevärd ;)

Betyg: 3/5

/Anna

Kommentarer
Postat av: Alice

Jag tycker att filmen inte alls var bra. Men. Jag tycker hon som spelar Ella är en bra skådespelare, Hon som spelar Ella är ju med i En prinssesas dagbok ett och två.

2009-04-19 @ 20:04:08
Postat av: Frida

Jag tycker att den här filmen är rolig :D

2009-04-21 @ 20:07:04
URL: http://thebestofus.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0